Narkose + forkjølelse =

I morgen tidlig skulle jeg etter planen inn på Kongsvinger sykehus, og bli lagt i narkose for et inngrep.

Slik blir det ikke, da jeg er blitt forkjølet og de vil derfor ikke legge meg i narkose. Inngrepet mitt har blitt utsatt og jeg vet ikke helt om jeg skal være glad eller lei meg. Jeg var klar for å bare bli ferdig med hele greia, selvom jeg gruet meg veldig. Så på en måte er det dumt at det blir utsatt for nå får jeg jo enda mere tid å grue meg på, haha.. Men samtidig så vil de jo ikke gjennomføre det av en grunn, så jeg stoler på legene. Sikkert lurt at det ble sånn.

Jeg har derfor ikke noe spennende tarm-innlegg å dele med dere i dag, haha. Det får vi nesten spare til jeg faktisk skal inn på sykehuset. Planen nå blir da å prøve å bli kvitt denne forkjølelsen og bare ta det heeelt med ro. Nyte det fine været og prøve å få litt farge i ansiktet. Jeg har også funnet en ny serie på Netflix som er veldig bra, Quicksand heter den. Så hvis du trenger noe å se på i påsken anbefales den absolutt på det sterkeste!

Her skal jeg tilbringe de neste dagene frem til kroppen er i litt bedre form. Meg, varmeflaska og ingefær-te. Hvis du vil lese hvordan jeg lager ingefær-te kan du lese det her.

God påske alle sammen!

 

 

2 kommentarer
    1. Tydeligvis ulike rutiner på dette rundt omkring. På dagkirurgisk på gynekologisk avdeling på Oslo Universitetssykehus så setter de folk i narkose uansett om man har en pågående infeksjon, bakteriell eller viral (influensa, forkjølelse etc). Jeg prøvde å ringe for å utsette (hadde da CRP på rundt 50 (normalt under 1), feber, magesmerter, halsvondt og litt tett nese) fordi andre steder fraråder narkose ved aktiv forkjølelse og jeg ville helst ikke sette meg under ekstra risiko, men det var umulig. De er ekstremt strenge på å utsette timer. Virker som at de aldri gjør det. De forsøkte å insinuere at jeg fant opp infeksjonen for å unngå timen, bare fordi jeg har utsatt en gang før. Ikke hyggelig å ikke bli tatt på alvor. Jeg har dessverre hyppige infeksjoner, spesielt luftveisinfeksjoner og halsbetennelser, omtrent 8-12 per år. Hadde med notat med fra legen. Jeg har ikke engang fått levert egenerklæringsskjema om egen helse, allergier og medisiner jeg bruker (bruker mer enn 5 fast) fordi jeg har glemt det bort, men det var ikke så viktig egentlig sa de. Får levert det dagen før eller samme dag. Jeg skal til og med ha et større inngrep fordi de skal både fjerne en cyste i skjedeveggen (urogynekolog) og gjøre diagnostisk laparoskopi. Lurer egentlig på om jeg skal forsøke å få det gjort et annet sted. Faren min har reagert på narkose. Egentlig så ville helst få fjernet cysten uten narkose og så vurdere laparoskopi deretter, men det har vært umulig å snakke med OUS angående mulighet for å fjerne cysten uten narkose, evt.med epidural og mye smertestillende IV istedenfor.

      1. Hm, det hørtes merkelig ut. Så vidt jeg har fått med meg skal man være veldig forsiktig med narkose og tette luftveier, men det kan jo hende legene gjør en annen totalvurdering ift hvor viktig operasjonen er osv. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg