Ingefær-te

Jeg er veldig glad i ingefær og bruker det mye, og har en super enkel oppskrift til dere. Ingefær er betennelsesdempende, og lindrer oppblåst, irritert mage som f.eks endo-belly.

Jeg lager den med kun 3 enkle ingredienser, og den smaker veldig godt! Ingefær er også veldig bra for kroppen, ihvertfall utifra mine erfaringer. Har lest at ingefær kan virke betennelsesdempende, redusere kvalme og berolige urolig mage. Endometriose er en kronisk betennelsestilstand, og det anbefales å spise og drikke ting som er anti-inflammatorisk.

Jeg føler selv at ingefær hjelper, og jeg er glad i å drikke denne teen også om jeg er forkjølet, eller om jeg bare er litt sliten. Jeg føler den kvikker opp kroppen, også smaker det veldig godt. Jeg elsker ingefær med andre ord haha.

Såå dette er hva du gjør for å få ingefær te.

Finn frem ingefær, sitron og honning. Så skreller du av deler av ingefæren før du skjærer den i tynne skiver. 4/5 tynne, store skiver holder gjerne. Del 1 sitron i to, og skvis saften utav den ene halvdelen oppi koppen sammen med ingefæren. Smak til med honning, for å få en litt søtere smak.

Jeg liker å skjære ingefæren i tynne store skiver, da jeg synes det gir best smak. Man kan også skjære den i terninger eller andre biter.

Kjempeenkelt, og veldig godt. Jeg har virkelig så hekta på å lage dette, og det er bra for kroppen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg