Oslo-helg!

I helgen befinner jeg meg i Oslo!

Jeg og varmeflaska mi har satt kursen til Oslo denne helgen. Jeg har fått besøk fra New York så jeg er litt guide i egen by (Kan man si det selvom jeg strengt talt ikke er fra Oslo???). Uansett, sola skinner og det er varmt og godt ute og det er herlig! Det ble en tur i Frognerparken i finværet, og bare ut å nyte sola. I kveld står det bursdagsfeiring for en av mine beste venninner for tur, noe jeg gleder meg veldig til!

Martine Røsten Aune Frognerparken

Martine Røsten Aune Solbriller

Golden hour. Virkelig så fint ute! 

 

Å legge planer.

Jeg var litt spent og nervøs før denne helgen fordi formen min har vært så dårlig i det siste, og jeg synes det er litt vanskelig å legge avtaler. Jeg vet ikke hvordan formen min kommer til å bli, og den kan svinge opp og ned. Plutselig en dag kan jeg føle meg i god form, og dagen etter kan jeg ligge i senga hele dagen. Det kan gjøre det vanskelig å lage avtaler, særlig når det innebærer andre mennesker. Jeg liker ikke å være den som avlyser, og jeg får bestandig så dårlig samvittighet hvis jeg må avlyse. Men jeg har omsider forstått at slik er det når man lever med endometriose, man kan ikke forutse formen og sånn er det bare. Forhåpentligvis er man sammen med mennesker som forstår det, og det er viktig å være ærlig og åpen om det også.

Jeg prøver likevel å pushe meg litt selvom jeg ikke er helt i form, for ofte klarer jeg en del selvom jeg har smerter. Men det er mere komfortabelt og behagelig å bare bli hjemme. Noen ganger er det kanskje det man trenger, mens andre ganger kanskje man ikke blir noe bedre av å ligge hjemme. Det er tross alt ikke så positivt for psyken å kun se på soveromstaket, haha. Så jeg prøver å finne den grensen, den balansen, men det tar litt tid og man må kjenne etter. I en del situasjoner kan man også gjøre det lettere for seg selv, ved å for eksempel fortelle de du skal være sammen med at du ikke er helt i form. Kanskje det fjerner noe av “presset” eller forventningene du har satt til deg selv. Ellers får jo gjerne min bestevenn varmeflaska være med overalt og den hjelper på dårlige dager.

Ønsker alle en fin helg!

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg