Oslo du gjør meg…

Oslo du gjør meg… veldig godt! En liten statusoppdatering fra meg og byen min.

Alle først så må jeg bare si beklager for at jeg har vært litt dårlig med å oppdatere alle sosiale medier, inkludert blogg og Youtube i det siste. Jeg har hatt tre ganske store oppgaver å levere på skolen, og jeg har rett og slett måttet prioritere å bruke de dagene jeg er i form til å fokusere på de. Nå roer det seg litt frem mot eksamensperioden så jeg lover å oppdatere litt oftere, og få sluppet et par Youtubevideoer som jeg har planlagt! Det er ganske hardt å holde følge på skolen, og jeg henger etter på lesing av pensum – Men! Det kommer seg. Jeg er positiv og satser på at det skal gå bra på eksamen, alle oppgavene jeg leverte gikk bra så jeg holder motet oppe.

Det er ikke bestandig så lett å sjonglere alt man skal gjøre med en kropp som skrur på smerteanfall vol 0.5 akkurat når den vil, og jeg har fått erfare at å prokrastinere alt til siste liten er IKKE en god ide. Hehe. Her om dagen skulle jeg nemlig skrive en oppgave som jeg hadde utsatt litt for lenge og endte opp med kun en dag til å skrive den. På ettermiddagen denne dagen bestemmer selvfølgelig frøken underliv seg for å begynne å herje, så jeg måtte skrive resten av oppgaven med pustepauser og varmeflaske. Men vist faen klarte jeg å skrive den ferdig! Jeg er stolt av meg selv.

Happy i min fine, fine lille leilighet.

Rutiner.

Jeg har fokusert veldig på rutiner i det siste, og jeg merker det gjør godt for både hodet og kropp. Etter et år som sykmeldt har det helt ærlig vært ganske tøft å komme igang igjen, både på grunn av frøken underliv men også rett og slett fordi det er hardt å komme tilbake med en hverdag med rutiner. Det er ofte noe vi tar for gitt fordi vi er så vant til det, og vi har hatt det rundt oss i form av skole, foreldre og aktiviteter helt siden vi var barn. Men når man er veldig syk og dette glir helt ut, så blir på en måte det å ikke ha noen rutiner, den nye rutinen? Høres det helt teit ut? Vell, sånn har det ihvertfall blitt og jeg vet det er mange som sier de føler det er hardt å starte på igjen.

Jeg har en tendens til å pushe meg selv litt hardt og det kan være litt vanskelig å avgjøre om man faktisk skal pushe seg eller lytte til kroppen. Hodet og kropp henger tettere sammen enn vi tror, og det er ikke så lett å forstå om man faktisk er sliten og trenger å slappe av, eller om man trenger å bare komme seg ut av døra. Hvis det er noen som har noen gode tips på å skille av her så hit me up pls. Haha. Jeg merker nemlig at noen ganger pusher jeg meg for hardt, og da blir jeg gjerne dårlig dagen etterpå. Imens andre ganger velger jeg å bli hjemme også kjenner jeg at, jo kroppen min hadde vell egentlig klart å komme seg ut i dag.

Frokost-favoritt! Jeg er ikke så glad i vanlig havregrøt, men med litt biola over og fryste bær og nøtter smaker det plutselig kjempedigg!

Jeg har uansett kommet inn i veldig gode trenings- og mat-rutiner, og det føles helt fantastisk. Jeg spiser sunn mat hver eneste dag, og har fått skikkelig dilla på å teste oppskrifter og prøve nye ting (Som gjerne er anti-inflammatorisk) Det finnes ingen endometriose-diett, og anti-inflammatorisk mat vil ikke kurere endometriose men anti-inflammatorisk mat kan dempe inflammasjon –  noe som skapes av endometriose. Så jeg er litt igang med å prøve å se hvordan dette kan fungere for meg.

 

Håper alle får en fin uke, så skrives vi snart igjen ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg