Leger som ikke ringer og siste eksamen.

For øyeblikket er jeg i gang med siste eksamen, og venter på telefon fra leger som ikke ringer tilbake.

Nå begynner jeg å bli ganske irritert. Mr-bildene mine har ligget på Ullevål i flere uker, men jeg får fremdeles ingen tilbakemelding. Eller det vil si, jeg har fått beskjed fra en lege på smerteklinikken om at bildene er der og resultatene er klare – men gynekologen som skal vurdere operasjon har ikke ringt. Jeg har ringt for å purre på tilbakemelding, og blir lovet at de skal ta kontakt. Jeg skulle høre noe i dag, men da klokken nærmet seg 12 forstod jeg at håpet begynte å renne ut så jeg ringte dem selv. Gynekologen som skulle ringe meg har tatt ut to uker ferie, og hva kommer etter det – jo jula.

Ser ikke helt ut som jeg skal få svar på disse bildene? Det er temmelig irriterende å gå rundt slik og vente og vente, og ihvertfall når man er mye dårlig og gjerne vil finne utav hva planen er videre. Ja, jeg har klart meg igjennom skole-halvåret, men det har søren ikke vært lett. Den tiden andre studenter bruker på å ha en jobb ved siden av studiene, bruker jeg stort sett på å være syk. Om ikke enda mer av tiden.

Sånn ser de tre neste dagene ut, også er det juleferie!

Kapasitet.

Jeg forstår veldig godt at de har mye å gjøre, og mest sannsynlig har de kanskje ikke kapasitet til å følge opp pasientene slik de selv ønsker. Men det er vell strengt talt ikke pasientene sitt problem? Det burde være midler nok til at man kan følge opp pasientene sine, hvertfall i den grad at man får gitt tilbakemeldinger og sendt henvisninger til operasjoner eller andre ting i lovlig tid. Når man er syk tar det gjerne mye energi, og det å skulle sitte å ringe rundt til forskjellige sykehus eller behandlingssentre for å mase på at de må følge deg opp er veldig tidskrevende. Ikke minst tar det mye energi, som man gjerne skulle brukt på f.eks å studere eller de andre “normale” ting som folk gjør.

Det burde skje en forandring, for det er alt for dårlig oppfølgning av endometriose-pasienter. (Jeg kjenner ikke godt nok til andre pasientgrupper til å uttale meg om det) Men det burde ikke være slik at de som ringer å maser mest, er den som får fortest hjelp? At det nesten forventes at du maser, før du får en tilbakemelding. Den skal vell komme automatisk når man har vært på en time, og man har vært på undersøkelse. Nei, det trengs mere midler til denne pasientgruppen og bedre oppfølging. I dag er det 2 måneder siden jeg var på MR… Og det skulle ta 1 uke å få resultatene…..

Nå skal jeg prøve å være litt mindre irritert, og fokusere litt mere på eksamen. Håper alle andre har en fin mandag♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg