Gårsdagens kaos som snudde alt på hodet

I går ble jeg trillet inn på legevakten i rullestol. Jeg hadde det verste smerte-anfallet jeg har hatt på lenge, noe som skulle ende med å snu alt på hodet.

Jeg satt hjemme å jobbet med eksamen da det plutselig begynte på samme måte som det har gjort mange ganger før. Men denne gangen skulle det bli enda verre. Et par timer senere, etter inntak av smertestillende uten effekt ble jeg trillet inn på legevakten i rullestol. 4 injeksjoner i rumpa og en god del tårer og støtte fra legene, så kom jeg meg til slutt igjennom det.

Så ble alt snudd på hodet. Legevakten i Oslo var helt fantastiske og tok meg virkelig på alvor. De tok kontakt med Ullevål for å få fortgang i ting, og allerede i dag fikk jeg telefon fra Ullevål hvor de beklaget seg for at jeg har måtte ventet så lenge. De har funnet endometriose på MR-undersøkelsen, og jeg er satt opp til ny operasjon allerede 8.januar. Brått ble alt snudd på hodet fra at jeg satt å ventet og ikke viste, til å begynne å forberede meg til en ny operasjon. Jeg har mange tanker rundt det å skulle gå igjennom en ny operasjon, men det skal jeg skrive litt om i et eget innlegg til dere senere.

 

Prøver å finne litt humor i ting som egentlig ikke er spesielt morsomt. Enten så kan man le eller så kan man gråte, right?

Utsatt eksamen.

Den siste eksamen min er en hjemme-eksamen og har ikke vært så lett å få til slik som formen har vært de siste dagene. Hele fredag var jeg dårlig, og nå med legevakt-besøk og morfin fungerer jeg ikke særlig bra. Jeg har derfor måtte søke om utsettelse, og jeg har fått notat og bekreftelse fra legevakten, så forhåpentligvis går dette igjennom og jeg får et par dager ekstra å levere eksamen på. Formen i dag har vært helt grusom og jeg har omtrent grått siden jeg stod opp, dagen etter morfin injeksjoner er ikke noe gøy. Jeg skulle gjerne unngått disse smertestillende om jeg kunne.

Mitt største ønske er å klare denne siste eksamen, og jeg nekter å gi opp selv om dette er vanskelig. Jeg har kun denne eksamen igjen, og jeg skal klare dette her. Jeg håper og krysser alle fingre for at formen er bra igjen i morgen, og at jeg om noen dager kan si meg ferdig med semesteret.♥

2 kommentarer
    1. Uff, uff, Martine! 😔 Leit for deg med en sånn grusom sykdom som bare slår beinhardt til og setter en helt ut. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Da fikk du i det minste, selv om det er en litt mager trøst, fortgang i MR-resultatene og operasjonstidspunkt fastsatt. Tvi, tvi. Du er bare råtøff! Stor klem fra tante T.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg