Jeg besøkte smerteklinikk!

I går var jeg for første gang på smerteklinikken på Ullevål sykehus, og jeg var veldig spent på hvordan det kom til å være.

Smerteklinikken er en klinikk hvor de hjelper pasienter med smerter, og det er et ganske tverrfaglig samarbeid. Jeg har fått time hos en lege (Som også er gynekolog), en psykomotorisk fysioterapeut og hos en psykolog. Disse tre skal behandle meg på hver sin måte, og også ha møter sammen hvor de samarbeider om meg som pasient. Jeg visste lite om hvordan dette fungerte før jeg kom dit og jeg var veldig spent.

Inntrykket mitt var helt fantastisk. Det første som skjedde var at jeg fikk en Ipad hvor jeg skulle fylle ut en lang undersøkelse som sier noe om min psykiske og fysiske helse, og med mange detaljerte spørsmål ift smerte og tanker. Deretter hadde jeg en time hos legen som ville bli bedre kjent med meg, min historie og min sykdom og hvordan de kan hjelpe meg. Til slutt hadde jeg time hos fysioterapeut som kjente på muskulaturen min,  og ga meg noen råd og hjelp med smertelindring man kan gjøre selv og mentalt fokus. Jeg skal snart ha timen hos psykologen der også, men den er om et par uker.

 

Det var en helt fantastisk opplevelse å komme hit til dette temaet.

Det så meg som menneske, hva jeg behøvde og ikke minst de trodde virkelig på meg. De så hvordan jeg har det og føler meg, og at jeg sliter. De var støttende og oppmuntrende og de ga meg håp. Det var veldig lettende og godt. De kan ikke fjerne sykdommen min eller kurere smertene, men jeg har stor tro på at de kan hjelpe meg med å bli bedre. Både ved å lære meg å takle smerten, råd av hormoner eller medisiner, og også ved å løse opp kroppen min og veilede meg mentalt. Jeg har fått troa litt tilbake og håp for at fremtiden kan bli lettere♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg