Hyttetur, kos og skituren som ikke ble helt som planlagt.

Vi har hatt noen fine, rolige dager på hytta sammen med hundene, og fikk til og med testet skiføret! Det gikk selvfølgelig ikke helt som planlagt.

Lørdag morgen ble jeg vekket av min kjære venninne med en kopp kaffe, før vi spiste frokost og gjorde oss klare for å teste skiføret. Det var Pjolter sin aller første skitur og vi var begge veldig spente på å se hva han syntes om å gå på ski. Han er kun fire måneder gammel og har ikke vært så mye ute i snøen. Jeg hadde med meg foreldrene mine sin hund, Milla, og de to ble bestisser!

Vi la avgårde utpå ski, og med to hypre hunder fløy vi avgårde i skiløypene. Milla skulle helst ta igjen alle som var foran oss og dro uten like, og Maren og Pjolter fulgte etter. Pjolter skal helst ikke trekke siden han er valp, så Maren fikk litt av en treningstur med å holde følge haha. Koselig var det uansett og vinterlandskapet var helt nydelig! Så fikk jeg en liten forvarsel da vi var halvveis.

I skiløypa. 

Altsååå, har du sett noe så nydelig som lille Pjolter?

Frøken underliv likte seg nemlig ikke så godt på skitur.

Jeg vet ikke om det var noe spesielt jeg gjorde på skituren (Muskulært) som trigget det, eller om det bare var “en sånn dag” men halvveis i turen fikk jeg et varsel fra frøken underliv om at hun var sint. Vi var uansett på tur for å sette kursen hjem, så det skulle gå greit. Frøken underliv ble bare mere og mere irritert, men vi var tross alt ute i skiløype så det var ikke stort annet å gjøre enn å bite tenna sammen og komme seg hjem. Jeg håpet bare på at det ikke skulle bryte skikkelig ut før vi kom hjem.

Vi kom oss hjem, men frøken underliv var fremdeles sint og kvelden ble tilbrakt på sofaen med legevakten på tråden. Maks antall smertestillende av hva jeg hadde med og kunne ta ble inntatt og jeg vurderte lenge å dra på legevakten for å få mere smertelindring. Men det er en 45 minutters kjøretur, og med to hunder og masse styr virket det lettere å kunne ligge helt i ro og prøve å holde ut. Det gikk, sånn akkurat. Det er selvfølgelig veldig kjipt å få smerteanfall når man skal på hyttetur og skal kose seg, både fordi det er skikkelig vondt, men også fordi jeg ikke klarer å gjøre noe og man vil jo gjerne ikke være syk når man har med seg en venninne. Heldigvis har jeg veldig forståelsesfulle venninner, og vi hadde det koselig uansett. Etter rundt 6 timer ga anfallet seg og da slappet vi bare av og snakket om tull og tøys resten av kvelden.

 

To lekne bøllefrø.

Mine to fine♥

 

Det var skikkelig godt med en helg på hytta og komme litt vekk fra eksamens-kjøret og bylivet. Jeg er vell tilbake i Oslo igjen og gjør meg klar for neste eksamen. Formen har hanglet litt etter lørdagskvelden, men håper den holder seg ok fremover slik at jeg får lest mest mulig. Kun 2 eksamener igjen nå også er det juleferie!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg