Flyttekaos, eventyr og snart bursdag!

Jeg og frøken underliv skal snart flytte, og bruker dagene (hvor hun klarer å oppføre seg) på å pakke ned og forberede, samt glede meg til bursdag.

Hun er ikke alltid så grei å ha med å gjøre hun frøken underliv. For litt over en uke siden lagde hun helvette for første gang på lenge og jeg tenkte «jaja, det er jo lenge siden sist. La meg ta det som en positiv opplevelse og tenke på hvor heldig jeg er som ikke har det sånn så ofte lengre». Da tror jeg hun ble fornærmet, for etter det har hun mast og holdt på, og arrangert sverdkamper der nede hver eneste dag. Hun har sendt ut blod og humørsvingninger og sånne deilige energibølger hvor man går fra å være invalid og sovne til å få noe som ligner på sukkerkick og latteranfall. Jeg får i det minste en liten påminnelse på hvordan det er å være 8-år igjen. (Bortsett fra at jeg teknisk sett ikke hadde en livmor som prøvde å rive meg opp fra innsiden på den tiden).

Noen av dagene har jeg hatt mest lyst til å rive henne ut, sånn bare få henne utav kroppen min så hun ikke kan plage meg lengre. Men vi vet jo alle at det ikke er en løsning (også kjent som kur) så det har isteden blitt til å la henne få viljen sin, stå over treninger og ta det med ro. Prøve å fore henne med mat hun liker og drikke ingefær-te n’ shit. Men nå er hun sint. Vekker meg på morningen med «haha NÅ må du på do og det blir vondt, mohaha» før hun bare er kronisk misfornøyd resten av dagen. Tror det finnes typ ti andre måter jeg foretrekker å starte dagen på. I det ene øyeblikket vil hun gå tur, men så ombestemmer hun seg og skyter ut klørne så jeg må krype hjem. Plutselig er hun skrubbsulten før hun brått er stappmett og ikke vil ha all maten i magen likevel. Nei jeg har vært ganske oppgitt over frøken underliv sin oppførsel den siste uken.

frøkna og meg på flyttefot!

Så jeg har nå lært, at å terge frøken underliv (Selv om jeg ikke helt skjønner hva jeg har gjort galt) ikke er så lurt uken før man skal flytte OG har bursdag. (Hvem vet, kanskje jeg tok p-pillen min tre minutter for sent) For akkurat nå er jeg middels stresset for begge deler, og har sendt både brev og gudinne-gaver til frøkna i håp om at hun er snill ut uken. Please, please, please liksom. Venter foreløpig spent på hva svaret blir fra frøken underliv (også kjent som frøken ustabil) Har dog bestemt meg for at bursdag blir det uansett om jeg så må dope henne ned litt, da både bursdagskjolen og planene ligger klare. Akkurat den kampen skal hun ikke få vinne. Men ikke si noe til henne.

 

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg