Endo-diett: Grønn smoothie

Enkelte dager sliter jeg med matlysten, og store måltider kan bli vanskelige. Da er det perfekt med en smoothie som er lett og få i seg, og bra for kroppen!

Å få i seg mye grønnsaker er bra når man har endometriose, og brokkoli skal særlig være en av de grønnsakene som er ekstra bra for deg! Jeg prøver å bruke det så ofte jeg kan i matlaging, eller f.eks i smoothie. Endometrioseforeningen har laget en film om endometriose og adenomyose som du kan se her. De snakker blant annet litt om hvorfor brokkoli er bra for endometriose, pluss andre grønnsaker. Det er også en veldig fin og god kortfilm å se, hvor du får se historien til flere i samme situasjon.

Uansett, her kommer oppskriften på smoothien. Dette er en av mine favoritt-oppskrifter, den smaker godt og er bra for koppen.

Dette trenger du:

  • Brokkoli
  • Avokado
  • Sitron
  • Lime
  • Ingefær
  • Vann/ eller eplejuice (Ren eplejuice som ikke er fylt med sukker)

Dette gjør du:

Kutt brokkoli i mindre biter, og ta ut innholdet i avokadoen. Kutt ingefæren i små biter. Putt det oppi en blender, og skvis saften fra sitronen og limen oppi. Fyll på med vann (eller eplejuice) slik at det blir nok veske og blend sammen.

Jeg pleier å bruke vann og heller ekstra mye sitron, men jeg har blitt veldig vandt til “grønnsaks-smaken” haha. I starten lagde jeg den gjerne med eplejuice isteden fordi da var det litt mere smak, og litt søtere. Man kan smake til litt selv med ekstra lime, sitron og ingefær utifra hva man selv liker.

Tada! Godt for kroppen♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg