Eksamensforbredelser og bortglemte sykehusbilder

Det er noen hektiske dager, og det er heldigvis ikke bare jeg som surrer!

Klinikken hvor jeg tok MR med endometriose-protokoll har nemlig klart å sende bildene til feil sykehus. Det tok først noen uker, og når de første klarte å sende bildene til riktig sykehus så glemte de å legge med tolkning av bildene. Så nå som bildene endelig er ankommet Ullevål må Ullevål sine egne leger se på bildene og tolke de på nytt, og jeg må vente endaa litt lengre. Merkelig at det er så vanskelig når jeg skrev ned informasjon på lege og sykehus bildene skulle til. You had ONE job!! Haha, jaja. Nå får jeg ihvertfall snart svar!

Heldigvis sitter jeg ikke å tenker på dette hver dag, jeg er nemlig i eksamensperiode og her leses det for fult. Jeg har vært mye syk hele semesteret så jeg ligger ganske etter, og er usikker på om jeg klarer å stå på eksamen. Særlig den første, for den er uten hjelpemidler og krever at man har mye forkunnskap og har god kontroll på pensum. Det har ikke jeg hatt, men det begynner å komme seg! Jeg har bestemt meg for å ta emne for emne, og nå går alt fokus til den første eksamen, også får jeg bare ta de en etter en.

Leseboble.

Det eneste jeg gjør om dagen er å lese, spise og trene. Jeg kjenner jeg er inne i en skikkelig leseboble, men det føles godt å endelig være i gang og det ser lysere og lysere ut. Jeg begynner å få troa på at jeg skal klare dette her, og det hadde jeg virkelig ikke. Sosialantropologi er kjempegøy og jeg trives veldig godt med studiet. Neste semester skal jeg begynne å lese tidlig og forhåpentligvis står ikke helsa i veien for det.

Det å studere og slite med sykdom samtidig er utfordrende, men! Det er utrolig fint å ha noe å fokusere på, og noe man synes er morsomt. Også gir det skikkelig mestringsfølelse når man får til ting, særlig med tanke på utfordringene man har. Så jeg skal ha en skikkelig feiring for meg selv når jeg er ferdig med alle tre eksamener, for fy søren for et kjør dette er! Jeg er stolt av meg selv som ikke gir meg, men prøver og står på selv når kroppen ikke fungerer.

2 kommentarer
    1. Kjempebra Martine ! Du har jernvilje, og det er bra. Lykke til med lesing og i innspurten dagene som kommer ! You’ll make it !💕👍💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg