Dansebobla

Reklame | Oslo Dance Company

Som mange av dere har lest i tidligere innlegg bruker jeg mye tid i dansestudio. La meg fortelle dere litt om den kjære dansebobla!

I fjor høst begynte jeg som smått å danse, noe som skulle vise seg å virkelig vokse på meg. Det startet med at jeg ble invitert med på salsa av en språkvenn, også tok det ikke lang tid før jeg fikk helt dilla. I starten syntes jeg riktignok det var dritskummelt og kleint, og jeg måtte virkelig pushe meg selv utenfor komfortsonen. Det å skulle danse med en partner var helt nytt for meg, og selv om det var kjempeskummelt i starten var det en liten lykkefølelse som vokste frem sakte men sikkert. Hver gang jeg hadde vært på dansing følte jeg meg bra, som om jeg kunne sveve avgårde og med en god dose mestringsfølelse. Så da jeg etter min siste operasjon i januar også ble i bedre form, har jeg vært helt bitt av basillen og meldt meg på stort sett alt av kurs og workshops!

På de dårligste dagene.

De dagene da ting er kjipt, og frøken underliv er sinna har jeg ofte tvunget meg ned på trening likevel. Dette går selvfølgelig ikke de dagene jeg har anfall, men når det er medium vondt (og man har så lett for å ta det med ro og bli liggende) så har dansing vært redningen for meg. Det å klare å dra på trening og bevege kroppen, høre på musikken og føle på den gode stemningen som er på timene, kan snu en ganske dårlig dag opp igjen. Det har vært flere ganger jeg har dratt på treningen og vært usikker på om jeg ville klare å fullføre, men sta som jeg er dratt likevel- og opplevd at mye løsner når jeg er i gang. Dans har blitt en viktig og stor del av livet mitt, som hjelper både på kroppen og hodet, og har introdusert meg til et åpent miljø med andre danseglade mennesker. Ikke minst har jeg lært hvor mye følelser man kan få ut gjennom dans, og i starten trodde jeg det bare gjaldt gode følelser. Men jeg har funnet ut at man kan ta med seg hva enn man føler den dagen, og oppleve å få det ut igjennom dansen. Rett og slett danse sine bekymringer avgårde. Det er herlig det💃🏼

Her danser jeg.

Jeg har det siste halvåret vært innom flere forskjellige danseskoler og instruktører og har nå begynt å danse fast hos Oslo Dance Company. De er en nyoppstartet danseskole som drives av Laurentiu&Stine og holder til sentralt i Oslo (Kongens gate 16). Laurentiu&Stine er 2 ganger norgesmestere i Salsa profesjonell klasse (2018/2019), og har representert Norge i verdensmesterskap i Salsa(2018/2019). De underviser og danser også Bachata Sensual og har sertifisering fra Korke og Judith som er grunnleggerne av Bachata Sensual.

Laurentiu og Stine.

 

Timer fylt med god energi!

Som dere sikkert forstår og leser mangler det ikke med erfaring, men det er likevel ikke derfor jeg valgte denne skolen. Den energien som er på timene og samholdet som dannes, har jeg ikke opplevd på samme måte andre steder. Det å føle seg som en del av en gruppe, bli sett, oppmuntret og motivert er viktig. Det har jeg virkelig følt på her! Da jeg startet mitt første kurs med Laurentiu&Stine hadde jeg aldri danset salsa på 2 før og følte meg ganske nervøs og ikke særlig høy i hatten. Men etter hver eneste time løsnet det mer og mer fordi jeg hadde det så gøy (og glemte strengt talt å tenke på at alt ikke så perfekt ut). Jeg har lært masse på kort tid og er overbevist over at det er fordi jeg har hatt det så gøy samtidig. Ikke minst har jeg blitt kjent med mange flotte mennesker, og dette er noe jeg absolutt vil anbefale videre.

Neste uke starter vi ny kursrunde, og du kan ta en titt på timeplanen her. I morgen (11.09) er det også åpen dag hvor man får muligheten til å prøve både bachata og salsa klassene (og eventuelt kizomba som holdes av et annet par), det kan du lese mer om her. Laurentiu&Stine holder både solo-klasser hvor du kan danse uten partner, men også klasser for etablerte par. De har ulike nivåer, slik at du kan finne et nivå som passer for deg. De har også nybegynner-klasser for deg som ikke har danset før, så kom gjerne å prøv selv om du ikke har noe danseerfaring!

Kanskje vi danses?💃🏼

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg