Hvem er jeg?

Hei dere som leser dette!

Dette blir mitt første innlegg her på bloggen. Jeg har etter litt om og men bestemt meg for å begynne å blogge, jeg skal ihvertfall prøve det en stund. Jeg ble i sommer veldig syk, og de siste månedene har det å skrive ned mine tanker og følelser vært en hjelp for meg. Men det føles mere meningsfullt å skulle dele det man skriver til et publikum, og det gir også mere motivasjon til å fortsette å skrive. Det å vite at man ikke er alene er en trygghet, og jeg håper jeg kan dele denne tryggheten med noen ved å skrive om mine erfaringer. Jeg synes det er kjempeviktig at vi snakker mere om ting som er tabu, og ting som er vanskelige.

Jeg er en av mange som har sykdommen endometriose, og jeg ble operert for en uke siden. Det har vært en lang, hard kamp, og jeg sitter igjen med en ganske vond og dramatisk historie. En historie jeg har bestemt meg for å dele, etterhvert når jeg er klar. Jeg håper å kunne hjelpe andre mennesker som opplever det samme som meg, og å vise at man ikke er alene. Støtte alle som står i denne situasjonen og kanskje føler seg like hjelpesløs og redd som jeg gjorde. Dele bilder, erfaringer og øyeblikk fra hverdagen min som gir en bedre forståelse for hvordan det er å ha endometriose, og hvordan man kommer seg videre.

Det var også en ganske sterk psykisk påkjenning å gå gjennom de siste månedene, og jeg håper jeg kan bruke denne bloggen og plattformen til å prate om psykisk helse. Mine meninger, mine erfaringer, og mine råd og ideer – til hvordan man kan få en lysere hverdag. Jeg har masse tanker jeg har lyst til å dele med dere, og kanskje andre har tanker de vil dele med meg også.

Ellers tenker jeg å skrive litt om det som faller meg inn, om det er noe du ønsker jeg skal skrive om – så legg igjen en kommentar! Foreløpig er alt dette ganske nytt, men jeg skal nok få dreisen på det etterhvert 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg